Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Κλείνει σιγά σιγά η ψαλίδα με τα βενζινοκίνητα οχήματα

NEWSROOM
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Παρά το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα με βενζίνη διατηρούν το μεγαλύτερο ατομικό μερίδιο, το 48,3% των συνολικών 10,7 εκατομμυρίων νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ για το 2023 ήταν υβριδικά και ηλεκτρικά, σημειώνει το Euronews.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, το ποσό αυτό ισοδυναμεί σχεδόν με το μερίδιο 48,8% των παραδοσιακών αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ.

Ο αριθμός των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων με μπαταρία μόνο στις χώρες της ΕΕ το 2023 ξεπέρασε επίσης τα 4,4 εκατομμύρια, που ήταν περίπου 88 φορές υψηλότερος από το 2013 και 12 φορές υψηλότερος από το 2018. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα βενζίνης διατήρησαν το μεγαλύτερο ατομικό μερίδιο στο 34,5%. Τα μη plug-in υβριδικά βενζινοηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν δεύτερα με 21,1%. 

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρίες αντιπροσώπευαν το 14,5%, ξεπερνώντας τα αμιγώς πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, που ήταν 14,3%. .

Ποιες χώρες της ΕΕ πρωτοστατούν στην αγορά υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων; 

Τα τελευταία πέντε χρόνια, ο αριθμός των στόλων επιβατικών αυτοκινήτων έχει αυξηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ.

Σε εννέα χώρες της ΕΕ, το μερίδιο των υβριδικών και ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων στις νέες ταξινομήσεις ξεπέρασε το 50% το 2023. 

Η Φινλανδία ηγήθηκε της ΕΕ στην υιοθέτηση υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς αποτελούσαν το 78% των νέων ταξινομήσεων, με 44% υβριδικά και 34% ηλεκτρικά.

Ακολούθησε η Σουηδία με 69%, εκ των οποίων το 30% ήταν υβριδικά και το 39% ηλεκτρικά. Η Ολλανδία κατέγραψε συνολικά 68%, με 37% υβριδικά και 31% ηλεκτρικά.

Αντίθετα, η Βουλγαρία κατέγραψε το χαμηλότερο μερίδιο με 7%, ακολουθούμενη από την Τσεχία με 20% και την Κροατία με 28%.

ΣΧΕΤΙΚΑ