fbpxΣχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες από τον ΟΑΣΑ | Economistas.gr
Skip to main content

Σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες από τον ΟΑΣΑ

Σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες από τον ΟΑΣΑ
Φωτογραφία: Eurokinissi

Η αναθεώρηση και ο ανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού έργου με στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών της Αττικής και την αποδοτική λειτουργία του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών, είναι στις βασικές προτεραιότητες του ΟΑΣΑ.

Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση του Οργανισμού προχωρεί σε εκπόνηση μελέτης που θα οριστικοποιήσει τις προδιαγραφές του νέου Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, η οποία και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το Φεβρουάριο του 2020. Η μελέτη κρίθηκε απαραίτητη, μιας και το υφιστάμενο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών είναι βασισμένο σε στοιχεία μελετών ζήτησης, μετακινήσεων και προέλευσης προορισμού, προ 15 περίπου ετών, με βάση τις τότε κοινωνικές, οικονομικές, μεταφορικές συνθήκες της Αττικής.

Οι προτάσεις

Το νέο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών, θα περιλαμβάνει προτάσεις και δράσεις για τη διαμόρφωση όλων των μεταφορικών δικτύων της Αττικής. Ταυτόχρονα θα άπτεται θεμάτων που αφορούν στην κατανομή του μεταφορικού έργου στα διαφορετικά μέσα μεταφοράς, θέματα που αφορούν στη σχέση ζήτησης μετακινήσεων και απόδοσης των δικτύων, καθώς και θέματα που αφορούν στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Επίσης, θα αναλύει και θα επιδιώκει την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με τη χρήση νέων φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων και την προώθηση ήπιων μορφών μετακίνησης (ποδήλατο, πεζή μετακίνηση). Θα χρησιμοποιήσει δε, το συγκοινωνιακό μοντέλο ΟΑΣΑ, για την αξιολόγηση εναλλακτικών προτάσεων για τα δίκτυα μεταφοράς και τη λειτουργία τους.

Το ιστορικό

H πιο πρόσφατη προσπάθεια επικαιροποίησης ολοκληρώθηκε το 2009, στο πλαίσιο του τότε εκπονηθέντος Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, που περιλάμβανε αριθμό προγραμματισμένων έργων υποδομής και σειρά προτεινομένων συγκοινωνιακών, οργανωτικών, λειτουργικών, θεσμικών μέτρων, καθώς επίσης και την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών. Ωστόσο, η οικονομική κρίση ήταν ένας από τους κύριους λόγους που η πλειοψηφία από τα προτεινόμενα μέτρα δεν υλοποιήθηκε, εξαιρουμένων κυρίως των τροποποιήσεων των λεωφορειακών γραμμών για την τροφοδότηση των μέσων σταθερής τροχιάς, και της υλοποίησης των 2 μεγάλων έργων: του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΑΣΑ: Αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών από 14/10
ΟΑΣΑ: Αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών από 14/10
Σε αλλαγές στο υπάρχον συγκοινωνιακό δίκτυο της πρωτεύουσας, προχωρά ο ΟΑΣΑ με στόχο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού και την αποδοτικότερη λειτουργία του συστήματος των δημόσιων συγκοινωνιών.
ΟΑΣΑ: Αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών από 14/10
ΟΑΣΑ: Αλλαγές στο δίκτυο λεωφορειακών γραμμών
ΟΑΣΑ: Αλλαγές στο δίκτυο λεωφορειακών γραμμών
Στη δημιουργία νέας express γραμμής Κηφισός - Σταθμός Ελαιώνας προχωρά ο ΟΑΣΑ. Ενισχύεται η διαλειτουργικότητα με τα μέσα σταθερής τροχιάς.
ΟΑΣΑ: Αλλαγές στο δίκτυο λεωφορειακών γραμμών
Το πιθανότερο σενάριο για την τιμή του εισιτηρίου στα ΜΜΜ
Το πιθανότερο σενάριο για την τιμή του εισιτηρίου στα ΜΜΜ
Για την προσαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις νέες τιμές απαιτείται μικρό χρονικό διάστημα το οποίο δεν υπερβαίνει τις δύο ημέρες.
Το πιθανότερο σενάριο για την τιμή του εισιτηρίου στα ΜΜΜ
Νέες τιμές εισιτηρίων στα μέσα μεταφοράς
Νέες τιμές εισιτηρίων στα μέσα μεταφοράς
Από τη Δευτέρα 1η Ιουνίου 2020, αναπροσαρμόζονται οι τιμές των εισιτηρίων και καρτών του ΟΑΣΑ. Στο 1,20 ευρώ το ενιαίο εισιτήριο. Πίνακες με τις νέες τιμές.
Νέες τιμές εισιτηρίων στα μέσα μεταφοράς