fbpxΤα επόμενα βήματα για τον διαγωνισμό των e-διοδίων | Economistas.gr
Skip to main content

Τα επόμενα βήματα για τον διαγωνισμό των e-διοδίων

Τα επόμενα βήματα για τον διαγωνισμό των e-διοδίων
Φωτό: INTIME

Στα πέντε υποψήφια σχήματα, στα οποία συμμετέχουν ορισμένοι από τους μεγαλύτερους ομίλους στην Ελλάδα και την Ευρώπη, θα μεταβιβαστούν τις επόμενες ημέρες οι τεχνικές προδιαγραφές για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων αναλογικής χρέωσης. 

Αυτό προβλέπει απόφαση του υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, σύμφωνα με την οποία ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του διαγωνισμού. 

Το ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων θα αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα, δεδομένου πως ο προϋπολογισμός που έχει εγκριθεί για την ολοκλήρωσή του υπερβαίνει τα 400 εκατομμύρια ευρώ. 

Το επόμενο βήμα στη διαγωνιστική διαδικασία, η οποία διεξάγεται με μεγάλες καθυστερήσεις, είναι η διενέργεια διαβούλευσης με τα πέντε υποψήφια σχήματα, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα τεύχη δημοπράτησης. 

Άγνωστο παραμένει πότε θα κληθούν οι υποψήφιοι να υποβάλουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές, αλλά και πότε θα ξεκινήσει η εγκατάσταση του νέου συστήματος αναλογικής χρέωσης. Ο Χρ. Σπίρτζης είχε δηλώσει κατ’ επανάληψη πως το νέο σύστημα θα ήταν έτοιμο στα τέλη του 2018, ωστόσο στελέχη της αγοράς υποστηρίζουν πως κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να συμβεί ακόμα και μέσα στο 2019. 

Οι ενδιαφερόμενοι

Στα πέντε σχήματα που συνεχίζουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, συμμετέχουν μεγάλοι ελληνικοί και διεθνείς όμιλοι, ενώ στην κάθε κοινοπραξία υπάρχει τουλάχιστον μία εταιρεία με εμπειρία στη λειτουργία αντίστοιχων συστημάτων στην Ευρώπη:

  • Ο ελληνικός όμιλος ΤΕΡΝΑ έχει ενώσει τις δυνάμεις του με  τις εταιρείεςVinci Highways και Vinci Concessions, του γαλλικού κατασκευαστικού ομίλου Vinci και με την αυστριακή KAPSCH TrafficCom, η οποία έχει πλούσια εμπειρία στη διαχείριση αντίστοιχων συστημάτων. 
  • Η Intrasoft International, μαζί με την ΑΚΤΩΡ και την Intrakat, συνεργάζονται με τον ιταλικό όμιλο Autostrade που είναι ένας από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά τη διαχείριση αυτοκινητόδρομων.
  • Ο όμιλος επιχειρήσεων Μυτιληναίος έχει συμμετοχή στο διαγωνισμό μαζί με την εταιρεία Nusz από την Ουγγαρία,
  • Ο ΟΤΕ συμμετέχει μαζί με τη θυγατρική της Deutsche Telekom, T-Systems, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες έχει αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων. 
  • Οικονομική προσφορά αναμένεται να υποβάλει και το σχήμα που αποτελείται από τον ευρωπαϊκό όμιλο STRABAG SE, ο οποίος έχει αναλάβει έργα σε δεκάδες χώρες παγκοσμίως, σε συνεργασία με την Skytoll από τη Σλοβακία.

Πως θα λειτουργεί το νέο σύστημα

Το καινούργιο σύστημα θα λειτουργεί με διττό τρόπο. Τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης θα έχουν εγκατεστημένη μια συσκευή που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους, με τη βοήθεια δορυφόρων.

Τα Ι.Χ. οχήματα θα παρακολουθούνται με κάμερες και θα αναγνωρίζονται αυτόματα από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο.

Σε περίπτωση αδυναμίας αναγνώρισης πινακίδας κυκλοφορίας ΙΧ, το σύστημα θα επικοινωνεί αυτόματα με τις υπηρεσίες της Τροχαίας προκειμένου να επεμβαίνουν για την αναγνώριση του οχήματος.

Οι οδηγοί θα πληρώνουν με ειδική κάρτα ή με εφαρμογή στο κινητό τους, κατά την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δύο οι «μνηστήρες» για τα ηλεκτρονικά διόδια
Δύο οι «μνηστήρες» για τα ηλεκτρονικά διόδια
Βαθμολογήθηκαν οι τεχνικές προσφορές από τις κοινοπραξίες των ΑΚΤΩΡ και Μυτιληναίος, σύντομα θα ολοκληρωθεί η αξιολόγηση και των οικονομικών. Πώς θα λειτουργήσει το νέο σύστημα για να χρεώνονται οι οδηγοί ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουν.
Δύο οι «μνηστήρες» για τα ηλεκτρονικά διόδια
Απορρίμματα: Επενδύσεις 2,5 δισ. σε μια δεκαετία
Απορρίμματα: Επενδύσεις 2,5 δισ. σε μια δεκαετία
Η συμμόρφωση με τις ευρωπαϊκές οδηγίες αποτελεί εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση και για το λόγο αυτό η κυβέρνηση έχει ήδη ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με την ΕΕ για νέα παράταση.
Απορρίμματα: Επενδύσεις 2,5 δισ. σε μια δεκαετία
Αποσύρεται η Ακτωρ από το μεγαλύτερο έργο στον ΟΛΘ-Το παρασκήνιο
Αποσύρεται η Ακτωρ από το μεγαλύτερο έργο στον ΟΛΘ-Το παρασκήνιο
Η εταιρεία του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για την επέκταση του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ με προϋπολογισμό 130 εκατομμύρια ευρώ δίχως ΦΠΑ.
Αποσύρεται η Ακτωρ από το μεγαλύτερο έργο στον ΟΛΘ-Το παρασκήνιο
Τηλεδιάσκεψη Μητσοτάκη με τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους
Τηλεδιάσκεψη Μητσοτάκη με τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους
Ο πρωθυπουργός δεσμεύτηκε ότι η τροποποίηση στο νόμο περί δημοσίων συμβάσεων θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Μαΐου. έως το τέλος Μαΐου θα έχει ολοκληρωθεί η τροποποίηση του νόμου περί δημοσίων συμβάσεων για τη μείωση της γραφειοκρατίας.
Τηλεδιάσκεψη Μητσοτάκη με τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους