fbpxΝέο πλαίσιο κυκλοφορίας των αυτοκινήτων «αντίκες» | Economistas.gr
Skip to main content

Νέο πλαίσιο κυκλοφορίας των αυτοκινήτων «αντίκες»

Νέο πλαίσιο κυκλοφορίας των αυτοκινήτων «αντίκες»
Φωτο: Shutterstock

Νέο πλαίσιο για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων «αντίκες» τίθεται με την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) η οποία και θέτει προϋποθέσεις κυκλοφορίας των οχημάτων αυτών σύμφωνα με τις ανάγκες της ειδικής αυτής κατηγορίας.

Πιο συγκεκριμένα, δημοσιεύτηκε η τροποποιημένη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος. Σημειωτέον ότι κυκλοφορούν περίπου 10.000 ιστορικά οχήματα που ανήκουν στις σχετικές λέσχες (ΕΛΠΑ, ΦΙΛΠΑ, ΕΟΟΕ).

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών, συστήνεται επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους των Διεθνών Ομοσπονδιών (Δ.Ο.Α. Δ.Ο.Π.Α. και Δ.Ο.Μ.) στην Ελλάδα, του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Ενιαίας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοσυκλετών (Ε.Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.). Η επιτροπή έχει ως έργο την επανεξέταση, μέσα σε 10 μήνες από τη συγκρότηση της, τον χαρακτηρισμό ως «ιστορικού ενδιαφέροντος» των οχημάτων με έτος πρώτης ταξινόμησης (κυκλοφορίας) από το 1970 και μετέπειτα και τη διατύπωση σχετικής εισήγησης.  

Επίσης, με βάση την ΚΥΑ, έως την επανεξέταση του χαρακτηρισμού τους ως ιστορικού ενδιαφέροντος από την επιτροπή, δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία τους. Στην περίπτωση θετικής εισήγησης ισχύει ο χαρακτηρισμός του οχήματος, ενώ σε περίπτωση αρνητικής εισήγησης ο χαρακτηρισμός «ακυρώνεται».

Ο χαρακτηρισμός συνεχίζει να ισχύει για τα οχήματα πρώτης ταξινόμησης (κυκλοφορίας) έως και το 1969. Μετά το πέρας του έργου της επιτροπής θα καθοριστεί διαδικασία για τη χορήγηση και τη διάθεση κρατικών πινακίδων ιστορικού ενδιαφέροντος, που θα κατασκευάζονται με μέριμνα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Αρμοδίως, τονίζεται ότι όλα αυτά τα χρόνια έχουν καταγραφεί πολλά συμβάντα εκτεταμένης θέσης σε δημόσια κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος ως συμβατικά οχήματα, είτε αυτά συμμετέχουν σε αγώνες και επιδείξεις είτε όχι, που ερχόταν σε αντίθεση με τους ισχύοντες νόμους.

«Η Ελληνική Πολιτεία, για πρώτη φορά, θεσπίζει μια ολοκληρωμένη διαδικασία η οποία και θα βοηθήσει σύντομα να αντιμετωπιστούν φαινόμενα στρέβλωσης και θα μπορέσει να αναδείξει το ρόλο των πραγματικών αυτοκινήτων ιστορικού ενδιαφέροντος» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Η τροποποιημένη απόφαση, πέραν της επιτροπής, περιλαμβάνει διαδικασίες που, όπως σημειώνεται, διευκολύνουν την κυκλοφορία των οχημάτων για τη μετάβαση τους στις εκδηλώσεις και τη συντήρησή τους.

Ειδικότερα, αναφέρονται τα εξής:

- Επιτρέπεται η αυτοκίνητη μετακίνηση κατά τις προηγούμενες δύο ημέρες πριν την έναρξη και κατά την επόμενη ημέρα λήξης της εκδήλωσης ή του αγώνα.

- Επιτρέπεται αυτοκίνητη μετακίνηση από και προς τον τόπο στάθμευσης του οχήματος και τον χώρο του συνεργείου την πρώτη Τετάρτη και το τρίτο Σάββατο εκάστου μήνα.

- Επιτρέπεται, επίσης, για τους σκοπούς της διάνυσης διαδρομών για τη συντήρησή τους, η μετακίνησή τους κάθε δεύτερη και τέταρτη ημέρα Κυριακή εκάστου μήνα, εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας (σε επίπεδο Περιφέρειας για την Αττική) όπου σταθμεύει και φυλάσσεται το όχημα.

Τέλος, στο πλαίσιο γενικότερης ρύθμισης και εξορθολογισμού των διαδικασιών κυκλοφορίας των οχημάτων, θεσμοθετείται το πιστοποιητικό καταχώρισης που εκδίδεται από οιαδήποτε ελληνική ομοσπονδία ιστορικών οχημάτων  στην οποία έχει εγγραφεί το χαρακτηρισμένο ως ιστορικό όχημα και ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια. Τα οχήματα που χαρακτηρίζονται για πρώτη φορά ιστορικά απευθύνονται στα νομικά πρόσωπα που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα τις Διεθνείς Ομοσπονδίες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καραμανλής (υπ. Μεταφορών): Ακριβή η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Καραμανλής (υπ. Μεταφορών): Ακριβή η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Ο υπουργός σημείωσε ότι η κυβέρνηση θα ευνοήσει και θα ενθαρρύνει ώστε να μπορεί ο Ελληνας πολίτης να αγοράζει και αυτοκίνητο μέχρι πενταετίας και χωρίς τους πολύ υψηλούς δασμούς που έχουμε, σήμερα, με τους εκτελωνισμούς.
Καραμανλής (υπ. Μεταφορών): Ακριβή η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Σταϊκούρας: Θα γίνει πιο δίκαιο το σύστημα υπολογισμού τελών κυκλοφορίας
Σταϊκούρας: Θα γίνει πιο δίκαιο το σύστημα υπολογισμού τελών κυκλοφορίας
Ο υπουργός Οικονομικών επισήμανε ότι «κάθε αλλαγή θα κινείται προς την κατεύθυνση δικαιότερης κατανοµής της επιβάρυνσης στους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στη χώρα µας».
Σταϊκούρας: Θα γίνει πιο δίκαιο το σύστημα υπολογισμού τελών κυκλοφορίας
Σταϊκούρας: Αντέχουμε και σε 2ο κύμα -Νέα μέτρα στήριξης όπου χρειαστεί
Σταϊκούρας: Αντέχουμε και σε 2ο κύμα -Νέα μέτρα στήριξης όπου χρειαστεί
Ο υπουργός Οικονομικών υποστήριξε στις επόμενες 2 με 3 εβδομάδες θα ξεμπλοκαριστούν οι εκταμιεύσεις των τραπεζών ώστε να στηριχθούν οι επιχειρήσεις που πλήττονται.
Σταϊκούρας: Αντέχουμε και σε 2ο κύμα -Νέα μέτρα στήριξης όπου χρειαστεί
ΥΠΟΙΚ: Πώς θα μειώνεται η προκαταβολή φόρου -Τα 5 μέτρα στήριξης
ΥΠΟΙΚ: Πώς θα μειώνεται η προκαταβολή φόρου -Τα 5 μέτρα στήριξης
Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΥΠΟΙΚ, οι επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα που είναι υποκείμενα σε ΦΠΑ θα λάβουν μείωση της προκαταβολής φόρου, ανάλογα με την πτώση τζίρου.
ΥΠΟΙΚ: Πώς θα μειώνεται η προκαταβολή φόρου -Τα 5 μέτρα στήριξης
«Μαύρη» χρονιά για το αυτοκίνητο -Στο -25% οι πωλήσεις
«Μαύρη» χρονιά για το αυτοκίνητο -Στο -25% οι πωλήσεις
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δέχθηκε μεγάλα πλήγματα από την πανδημία, καθώς οι κυβερνήσεις διέταξαν το κλείσιμο των εκθεσιακών χώρων για περίπου δύο μήνες.
«Μαύρη» χρονιά για το αυτοκίνητο -Στο -25% οι πωλήσεις