Temu: Ο «λογαριασμός» του τελικού του Super Bowl ήταν ακριβός - Πώς διέθεσε συνολικά 35 εκατ. δολάρια

NEWSROOM
Temu
Temu/ Φωτογραφία shutterstock

Τα εκατομμύρια που ξόδεψε η Temu για το Super Bowl είχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα, σύμφωνα με τα δεδομένα του Google Trends.

Ο κινεζικός κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Temu διέθεσε δεκάδες εκατομμύρια δολάρια σε τρεις διαφημίσεις του Super Bowl και προσέφερε 15 εκατομμύρια δολάρια σε δώρα, με την ελπίδα να κερδίσει το αγοραστικό κοινό των ΗΠΑ.

Τα διαφημιστικά σποτ 30 δευτερολέπτων κατά τη διάρκεια του Super Bowl LVIII -όπου  οι Kansas City Chiefs νίκησαν στην παράταση τους San Francisco 49ers- κόστισαν 7 εκατομμύρια δολάρια το καθένα, σύμφωνα με το Bloomberg.

Έτσι, η Temu ξόδεψε περίπου 21 εκατομμύρια δολάρια για τις τρεις διαφημίσεις της που προβλήθηκαν καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα, και εμφάνιζαν το βασικό σλόγκαν της εταιρείας «Ψωνίστε σαν δισεκατομμυριούχος».

Η Temu προσέφερε επίσης 15 εκατομμύρια δολάρια σε δώρα, κουπόνια και άλλες προσφορές, σύμφωνα με το CNN.

Η Temu -η οποία εδρεύει στη Βοστώνη και ανήκει στην PDD, τον όμιλο που βρίσκεται πίσω από τον κινεζικό κολοσσό διαδικτυακών αγορών Pinduoduo- πλήρωσε επίσης για δύο διαφημίσεις μετά το Super Bowl που προβλήθηκαν κατά τη διάρκεια του late-night προγράμματος του CBS, ανέφερε το CNN.

Δεν έχει γινεί γνωστό πόσα ξόδεψε η Temu για τις διαφημίσεις της μετά το παιχνίδι.

Επιθυμητό αποτέλεσμα

Τα εκατομμύρια που ξόδεψε η Temu για το Super Bowl είχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα, σύμφωνα με τα δεδομένα του Google Trends, τα οποία έδειξαν ότι οι διαδικτυακές αναζητήσεις για την εφαρμογή αυξήθηκαν κατά την προβολή των διαφημίσεων.

Ωστόσο σύμφωνα με το Bloomberg, οι αναζητήσεις για την Temu μειώνονταν σταθερά από τις αρχές Ιουλίου, μαζί με τις πωλήσεις της εταιρείας, οι οποίες μειώθηκαν κατά 2,5% σε μηνιαία βάση τον Δεκέμβριο και κατά 4,8% τον Ιανουάριο.

Η Temu είχε ωστόσο εντυπωσιακή πορεία πέρυσι, όταν έκανε το διαφημιστικό της ντεμπούτο στο Super Bowl, έχοντας εμφανισθεί επίσημα στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο του 2022.

Το 2023, οι πωλήσεις της κινεζικής εταιρείας αυξήθηκαν εντυπωσιακά κατά 805% στην αρχή του έτους και περισσότερο από 50% στα μέσα του έτους, σύμφωνα με το παρατηρητήριο δεδομένων Bloomberg Second Measure.

Η εκρηκτική αύξηση των πωλήσεων της Temu τον Ιανουάριο του 2023 ήταν τετραπλάσια από τη νούμερο 2 εταιρεία, την Space X του Elon Musk και πολύ υψηλότερα από την ανταγωνίστριά της στο ηλεκτρονικό εμπόριο, την Amazon, η οποία σημείωσε αύξηση πωλήσεων 191% και 1,71% αντίστοιχα.

Δυσαρέσκεια από τους καταναλωτές

Όμως, τους τελευταίους μήνες, ο αριθμός των Αμερικανών που ψωνίζουν από την Temu έχει μειωθεί, σύμφωνα με τα στοιχεία της Second Measure, καθώς έχει αποκτήσει μια φήμη για μεγάλους χρόνους παράδοσης, ότι δεν υπάρχει ανταπόκριση στην εξυπηρέτηση πελατών και στις λανθασμένες παραγγελίες.

Το προφίλ της εταιρείας στο Better Business Bureau έχει μολις 2,5 αστέρια, με τους πελάτες να διαμαρτύρονται ότι η ιστοσελίδα είναι μια «απάτη».

Άλλοι καταναλωτές έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι η κινεζική εφαρμογή αποτελεί απειλή για την ασφάλεια των Αμερικανών. Ορισμένοι πρότειναν ακόμη και να απαγορευτεί στην εταιρεία να διαφημίζεται κατά τη διάρκεια του Super Bowl λόγω της προέλευσής της.

«Οι διαφημίσεις της TEMU για το Super Bowl. Πουλώντας ψεύτικα προϊόντα. Η HP λέει ότι δεν είναι "δικά της προϊόντα". Παραγγελίες που δεν εμφανίζονται ποτέ», δήλωσε ένας χρήστης του X. «Σε ποιον κόσμο έχει νόημα να επιτρέψουμε σε μια κινεζική, κομμουνιστική, ελεγχόμενη από δικτάτορα εταιρεία να ανταγωνιστεί την Amazon και τη Walmart; ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΗΠΑ!!!!!» τόνισε ένας άλλος.

Η ψηφιακή πλατφόρμα αγορών PublicSquare, που «αγαπά την ελευθερία», έλαβε επίσης θέση: «Είναι σοκαριστικό το γεγονός ότι επιτρέπουμε διαφημίσεις στο Super Bowl από μια εταιρεία όπως η Temu, η οποία έχει μακρά ιστορία δουλείας και χρηματοδότησης του κινεζικού κομμουνιστικού κόμματος», σημείωσε η εταιρεία.

Δυσοίωνες προβλέψεις

Μια έρευνα στα τέλη Ιανουαρίου από τη Morgan Stanley δεν ήταν ιδιαίτερα καθησυχαστική για το μέλλον της Temu, καθως διαπίστωσε ότι σχεδόν το ένα τρίτο των χρηστών της σχεδιάζει να κάνει λιγότερες αγορές από την εφαρμογή τους επόμενους τρεις μήνες.

Μόνο το eBay και το Etsy είχαν ασθενέστερες προοπτικές, σύμφωνα με τα ευρήματα της Morgan Stalney.

Τα περιθώρια κέρδους έχουν μειωθεί τα τελευταία τρίμηνα και αναμένεται να συνεχίσουν να μειώνονται, σύμφωνα με το Bloomberg, καθώς η PDD θα πρέπει να συνεχίσει να προσφέρει μεγάλες εκπτώσεις προκειμένου να αναπτυχθεί ραγδαία στις ΗΠΑ.

«Υπάρχει ανησυχία για την κερδοφορία, απλώς δεν αποτελεί προτεραιότητα αυτή τη στιγμή», δήλωσε η ανώτερη αναλύτρια της Morningstar, Chelsey Tam.

Οι εκπρόσωποι της Temu αρνήθηκαν να κανούν κάποιο σχόλιο σχετικά με τα χρήματα που ξόδεψε η εταιρεία στις διαφημίσεις του Super Bowl.

Πηγή: Νew York Post

ΣΧΕΤΙΚΑ