AI στις επιχειρήσεις: Οι 3 στρατηγικές που προτείνει η OpenAI για επιτυχημένη εφαρμογή
Για να καταφέρουν οι επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν με επιτυχία την τεχνητή νοημοσύνη στο εσωτερικό τους, χρειάζεται να κινηθούν με στοχευμένο και πρακτικό τρόπο, υποστηρίζουν δύο κορυφαία στελέχη της OpenAI.
Ο Olivier Godement και ο Sherwin Wu, που ηγούνται του προϊόντος και της μηχανικής ανάπτυξης της πλατφόρμας προγραμματιστών της OpenAI, παρουσίασαν τρεις βασικές στρατηγικές για την ενσωμάτωση της AI σε πρόσφατη τους συνέντευξη στο podcast BG2.
1.Υποστήριξη από τη διοίκηση και δημιουργία μιας «ομάδας κρούσης»
Ο Godement τόνισε πως το πρώτο βήμα είναι ο συνδυασμός στήριξης από τα υψηλά κλιμάκια της εταιρείας και η σύσταση μιας μικρής, ευέλικτης ομάδας που θα αναλάβει δράση. Η ομάδα αυτή μπορεί να αποτελείται τόσο από υπαλλήλους της εταιρείας όσο και από εξωτερικούς συνεργάτες με εμπειρία στην τεχνητή νοημοσύνη.
Η ομάδα πρέπει να περιλαμβάνει είτε τεχνικούς είτε άτομα που γνωρίζουν σε βάθος τις διαδικασίες της εταιρείας, καθώς «στις περισσότερες περιπτώσεις, οι κρίσιμες γνώσεις βρίσκονται στο μυαλό των εργαζομένων», όπως είπε χαρακτηριστικά ο Godement. Χωρίς αυτήν την ομάδα-κλειδί, είναι πολύ δύσκολο να προχωρήσει πρακτικά οποιαδήποτε εφαρμογή.
2.Σαφή κριτήρια και αξιολόγηση της προόδου
Το δεύτερο βήμα είναι να θεσπιστούν μετρήσιμα κριτήρια για να παρακολουθείται η πρόοδος στην εφαρμογή της AI. Όπως εξήγησαν οι δύο ειδικοί, αυτές οι αξιολογήσεις είναι πιο δύσκολες απ’ όσο φαίνονται, γιατί συχνά προκύπτουν από την καθημερινή εμπειρία των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τα εργαλεία, όχι από μια αυστηρή διοικητική κατεύθυνση.
«Πολλές φορές αυτές οι αξιολογήσεις έρχονται από κάτω προς τα πάνω, γιατί η πραγματική γνώση βρίσκεται στους ίδιους τους χρήστες», ανέφερε ο Wu.
3. Συνεχής παρακολούθηση και προσαρμογή
Το τρίτο στοιχείο επιτυχίας είναι η συστηματική παρακολούθηση αυτών των αξιολογήσεων, με στόχο τη συνεχή βελτίωση. Ο Godement σημείωσε πως αυτό είναι εν μέρει τέχνη και όχι μόνο επιστήμη. Απαραίτητη είναι η βαθιά κατανόηση του πώς έχει σχεδιαστεί το κάθε AI μοντέλο, πώς «σκέφτεται», και ποιοι είναι οι περιορισμοί του.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως εξήγησε, η ομάδα χρειάστηκε ακόμη και να «πειράξει» το ίδιο το μοντέλο για να ξεπεραστούν συγκεκριμένα όρια. Η υπομονή και ο πειραματισμός είναι κρίσιμα στοιχεία: «Ξεκινήστε από κάτι μικρό και μετά αναπτύξτε το», συμβούλευσε.
Ο ρόλος της ηγεσίας και η κουλτούρα πειραματισμού
Ο Godement τόνισε επίσης τη σημασία να υποστηρίζει ενεργά η ηγεσία της εταιρείας τέτοιες προσπάθειες και να δίνει χώρο στους εργαζόμενους να πειραματιστούν. «Αν θέλετε να ξεκινήσετε από κάτι μικρό, ξεκινήστε. Μετά μπορείτε να το επεκτείνετε», είπε.
Αρκετοί διευθύνοντες σύμβουλοι τεχνολογικών εταιρειών φαίνεται να ακολουθούν ήδη αυτή τη λογική. Ο CEO της Duolingo, Luis von Ahn, δήλωσε στους πως η εταιρεία του οργανώνει εβδομαδιαίες δράσεις για να ενθαρρύνει τη χρήση AI, όπως τα “Fr-AI-days”, ένα λογοπαίγνιο μεταξύ της Παρασκευής (Friday) και της AI.
Αντίστοιχα, ο CEO της Airtable, Howie Liu, υποστήριξε σε podcast ότι ενθαρρύνει το προσωπικό του να «παίζει» με τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, ακόμα κι αν χρειαστεί να ακυρώσουν όλα τα ραντεβού τους για μια μέρα ή ακόμα και για ολόκληρη εβδομάδα.