fbpxΠρωταθλητές οι Ελληνες οδηγοί στην οικονομία οδήγησης υβριδικών αυτοκινήτων | Economistas.gr Skip to main content

Πρωταθλητές οι Ελληνες οδηγοί στην οικονομία οδήγησης υβριδικών αυτοκινήτων

Πρωταθλητές οι Ελληνες οδηγοί στην οικονομία οδήγησης υβριδικών αυτοκινήτων
Φώτο: Shutterstock

Περίπου τα μισά χιλιόμετρα που διανύει ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της χρήσης του γίνονται έχοντας ως κύρια πηγή ενέργειας την ηλεκτρική, παρά το γεγονός ότι η αυτονομία των υβριδικών βρίσκεται στα 50-70 χιλιόμετρα. Αυτό συμβαίνει γιατί ο μέσος όρος των χιλιομέτρων που διανύει ένας Ευρωπαίος οδηγός είναι περίπου 60-70 χιλιόμετρα με τα 35 χιλιόμετρα εξ αυτών γίνονται αποκλειστικά στο κέντρο των πόλων.

Αυτά είναι τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε σε παγκόσμια κλίμακα η Volvo και διαπίστωσε ότι το 41,4% των χιλιομέτρων που διανύει ένα δικό της plug-in αυτοκίνητο γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Ωστόσο, δεν αποκλείεται κάτω από ιδανικές συνθήκες πέδησης και φρεναρίσματος η απόσταση και το ποσοστό να μεγαλώσουν, καθώς τα υβριδικά αυτοκίνητα επαναφορτίζουν τις μπαταρίες τους κάθε φορά που ο οδηγός πατάει φρένο. Η έρευνα έγινε πάνω σε αυτοκίνητα της Volvo, που, όμως, έχοντας ως δεδομένο τα συγκεκριμένα ποσοστά, οι αποκλείσεις υβριδικών αυτοκινήτων άλλων εταιρειών δεν έχουν τεράστιες διαφορές.

Πρωταθλήτρια η Ελλάδα στην οικονομία οδήγησης

Η Ελλάδα, μάλιστα, αναδεικνύεται από τις πρωταθλήτριες της οικονομίας οδήγησης, καθώς το ποσοστό για κίνηση με καθαρά ηλεκτρική ενέργεια από το 41,4% ξεπερνάει το 50%, με αποτέλεσμα η χώρα μας να φιγουράρει πρώτη μαζί με τις Σκανδιναβικές Χώρες.

Το συμπέρασμα από αυτήν την εξέλιξη είναι ότι ο Έλληνας τα τελευταία χρόνια αποκτάει οδηγική συνείδηση, συμβάλλοντας αποφασιστικά στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Πλέον, οδηγεί συνειδητά και συνετά και περνάει σε ένα άλλο επίπεδο, όπως και το όχημά του. Η σουηδική εταιρεία, για να επιβραβεύσει αυτήν την προσπάθεια των Ελλήνων οδηγών, προτίθεται να επιδοτήσει και να αποζημιώσει τους κατόχους plug-in υβριδικών αυτοκινήτων για την ηλεκτρικά ενέργεια που ξόδεψαν σε διάστημα ενός έτους. Αυτό σημαίνει ότι όση ηλεκτρική ενέργεια αγόρασε το όχημα από τους παρόχους ενέργειας σε διάστημα ενός έτους, θα τους καταθέσει το τίμημα σε τραπεζικό λογαριασμό με την τιμή κιλοβαρότας που αγοράζουν από επίσημους παρόχους. Έτσι, για παράδειγμα, εάν ένα αυτοκίνητο σε διάστημα ενός έτους ξοδέψει 10.000 Kw, ο οδηγός θα πάρει πίσω το αντίστοιχο ποσό. Μία κίνηση, που θα πρέπει να βρει μιμητές και από άλλες εταιρείες, καθώς αυτό αποτελεί ισχυρό κίνητρο αγοράς υβριδικού αυτοκινήτου, ενώ συμβάλλει αποφασιστικά στην απόκτηση οικολογικής συνείδησης.

Προ των πυλών η ηλεκτροκίνηση

Όλα δείχνουν ότι η αυτοκίνηση με τα στενά όρια που την ξέραμε μέχρι σήμερα αλλάζει. Νέοι κανόνες μπαίνουν στο τραπέζι, καθώς η ηλεκτροκίνηση είναι προ των πυλών.

Αυτό θα αλλάξει και τους κανόνες παραγωγής αυτοκινήτων, καθώς ένα μέσο αυτοκίνητο από το 100% των συνολικών ρύπων που εκπέμπει στο περιβάλλον, το 59% εκπέμπεται λόγω της λειτουργίας του, το 5% προέρχεται από τις διοικητικές υπηρεσίες και το 36% προέρχεται από τα παραγόμενα ανταλλακτικά, σέρβις και συναφή στοιχεία για τη σωστή λειτουργία του.

Τέλος, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε την τάση πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών, κυρίως πολυτελών εταιρειών, για την ύπαρξη μίας υβριδικής έκδοσης για κάθε μοντέλο. Στοιχείο σημαντικό που θα συμβάλει στη μετάβαση στην νέα εποχή που αρχίζει να ανατέλλει. Αυτή της ηλεκτροκίνησης, που αποτελεί μεγάλη πρόκληση για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης έρχεται... τρέχοντας
Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης έρχεται... τρέχοντας
Η CUPRA αποκαλύπτει το όραμά της για το μέλλον με ένα ηλεκτρικό... Concept και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του μέλλοντος, συνδυάζοντας την υψηλή απόδοση, την προηγμένη τεχνολογία και την εκλεπτυσμένη σχεδίαση.
Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης έρχεται... τρέχοντας
Ηλεκτροκίνηση: Τα υπό εξέταση κίνητρα του Υπ. Περιβάλλοντος
Ηλεκτροκίνηση: Τα υπό εξέταση κίνητρα του Υπ. Περιβάλλοντος
Κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με μείωση φόρων και τελών, ή επιδότηση της τιμής αγοράς, καθώς και πρόσθετα κίνητρα για την διευκόλυνση της χρήσης τους, όπως δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενους χώρους, μελετά το υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Ηλεκτροκίνηση: Τα υπό εξέταση κίνητρα του Υπ. Περιβάλλοντος
Οι Έλληνες προτιμούν τα «μικρά αυτοκίνητα»
Οι Έλληνες προτιμούν τα «μικρά αυτοκίνητα»
Τα μικρά αυτοκίνητα ή τα λεγόμενα αυτοκίνητα πόλης που ανήκουν στην κατηγορία Α και Β αποδεικνύονται τα πιο αγαπημένα οχήματα του αγοραστικού κοινού, καθώς εξακολουθούν να πραγματοποιούν τις περισσότερες πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη.
Οι Έλληνες προτιμούν τα «μικρά αυτοκίνητα»
Με ένα κλικ 13 διαδικασίες για οδηγούς και οχήματα
Με ένα κλικ 13 διαδικασίες για οδηγούς και οχήματα
Απλοποιούνται άδειες οδήγησης, μεταβιβάσεις αδειών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, point system, ακόμη και καταγγελίες είτε προς οδηγούς ταξί ή εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών.
Με ένα κλικ 13 διαδικασίες για οδηγούς και οχήματα
Λονδίνο: Nissan και Uber προωθούν την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών
Λονδίνο: Nissan και Uber προωθούν την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών
Το Λονδίνο εφαρμόζει μία στρατηγική μάρκετινγκ για την προώθηση της οδήγησης οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων, θέλοντας να είναι μία από τις πρώτες «καθαρές» πόλεις της Ευρώπης.
Λονδίνο: Nissan και Uber προωθούν την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών