fbpxΠρωταθλητές οι Ελληνες οδηγοί στην οικονομία οδήγησης υβριδικών αυτοκινήτων | Economistas.gr
Skip to main content

Πρωταθλητές οι Ελληνες οδηγοί στην οικονομία οδήγησης υβριδικών αυτοκινήτων

Πρωταθλητές οι Ελληνες οδηγοί στην οικονομία οδήγησης υβριδικών αυτοκινήτων
Φώτο: Shutterstock

Περίπου τα μισά χιλιόμετρα που διανύει ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της χρήσης του γίνονται έχοντας ως κύρια πηγή ενέργειας την ηλεκτρική, παρά το γεγονός ότι η αυτονομία των υβριδικών βρίσκεται στα 50-70 χιλιόμετρα. Αυτό συμβαίνει γιατί ο μέσος όρος των χιλιομέτρων που διανύει ένας Ευρωπαίος οδηγός είναι περίπου 60-70 χιλιόμετρα με τα 35 χιλιόμετρα εξ αυτών γίνονται αποκλειστικά στο κέντρο των πόλων.

Αυτά είναι τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε σε παγκόσμια κλίμακα η Volvo και διαπίστωσε ότι το 41,4% των χιλιομέτρων που διανύει ένα δικό της plug-in αυτοκίνητο γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Ωστόσο, δεν αποκλείεται κάτω από ιδανικές συνθήκες πέδησης και φρεναρίσματος η απόσταση και το ποσοστό να μεγαλώσουν, καθώς τα υβριδικά αυτοκίνητα επαναφορτίζουν τις μπαταρίες τους κάθε φορά που ο οδηγός πατάει φρένο. Η έρευνα έγινε πάνω σε αυτοκίνητα της Volvo, που, όμως, έχοντας ως δεδομένο τα συγκεκριμένα ποσοστά, οι αποκλείσεις υβριδικών αυτοκινήτων άλλων εταιρειών δεν έχουν τεράστιες διαφορές.

Πρωταθλήτρια η Ελλάδα στην οικονομία οδήγησης

Η Ελλάδα, μάλιστα, αναδεικνύεται από τις πρωταθλήτριες της οικονομίας οδήγησης, καθώς το ποσοστό για κίνηση με καθαρά ηλεκτρική ενέργεια από το 41,4% ξεπερνάει το 50%, με αποτέλεσμα η χώρα μας να φιγουράρει πρώτη μαζί με τις Σκανδιναβικές Χώρες.

Το συμπέρασμα από αυτήν την εξέλιξη είναι ότι ο Έλληνας τα τελευταία χρόνια αποκτάει οδηγική συνείδηση, συμβάλλοντας αποφασιστικά στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Πλέον, οδηγεί συνειδητά και συνετά και περνάει σε ένα άλλο επίπεδο, όπως και το όχημά του. Η σουηδική εταιρεία, για να επιβραβεύσει αυτήν την προσπάθεια των Ελλήνων οδηγών, προτίθεται να επιδοτήσει και να αποζημιώσει τους κατόχους plug-in υβριδικών αυτοκινήτων για την ηλεκτρικά ενέργεια που ξόδεψαν σε διάστημα ενός έτους. Αυτό σημαίνει ότι όση ηλεκτρική ενέργεια αγόρασε το όχημα από τους παρόχους ενέργειας σε διάστημα ενός έτους, θα τους καταθέσει το τίμημα σε τραπεζικό λογαριασμό με την τιμή κιλοβαρότας που αγοράζουν από επίσημους παρόχους. Έτσι, για παράδειγμα, εάν ένα αυτοκίνητο σε διάστημα ενός έτους ξοδέψει 10.000 Kw, ο οδηγός θα πάρει πίσω το αντίστοιχο ποσό. Μία κίνηση, που θα πρέπει να βρει μιμητές και από άλλες εταιρείες, καθώς αυτό αποτελεί ισχυρό κίνητρο αγοράς υβριδικού αυτοκινήτου, ενώ συμβάλλει αποφασιστικά στην απόκτηση οικολογικής συνείδησης.

Προ των πυλών η ηλεκτροκίνηση

Όλα δείχνουν ότι η αυτοκίνηση με τα στενά όρια που την ξέραμε μέχρι σήμερα αλλάζει. Νέοι κανόνες μπαίνουν στο τραπέζι, καθώς η ηλεκτροκίνηση είναι προ των πυλών.

Αυτό θα αλλάξει και τους κανόνες παραγωγής αυτοκινήτων, καθώς ένα μέσο αυτοκίνητο από το 100% των συνολικών ρύπων που εκπέμπει στο περιβάλλον, το 59% εκπέμπεται λόγω της λειτουργίας του, το 5% προέρχεται από τις διοικητικές υπηρεσίες και το 36% προέρχεται από τα παραγόμενα ανταλλακτικά, σέρβις και συναφή στοιχεία για τη σωστή λειτουργία του.

Τέλος, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε την τάση πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών, κυρίως πολυτελών εταιρειών, για την ύπαρξη μίας υβριδικής έκδοσης για κάθε μοντέλο. Στοιχείο σημαντικό που θα συμβάλει στη μετάβαση στην νέα εποχή που αρχίζει να ανατέλλει. Αυτή της ηλεκτροκίνησης, που αποτελεί μεγάλη πρόκληση για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης έρχεται... τρέχοντας
Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης έρχεται... τρέχοντας
Η CUPRA αποκαλύπτει το όραμά της για το μέλλον με ένα ηλεκτρικό... Concept και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του μέλλοντος, συνδυάζοντας την υψηλή απόδοση, την προηγμένη τεχνολογία και την εκλεπτυσμένη σχεδίαση.
Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης έρχεται... τρέχοντας
Ο «χάρτης» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα
Ο «χάρτης» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα
Aπό το 2023, αναμένονται μεγάλες αλλαγές στο βάρος και στη διάρκεια των μπαταριών, γεγονός που θα δώσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και αυτονομία.
Ο «χάρτης» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα
ΕΕ: Νέα υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας σε όλα τα αυτοκίνητα
ΕΕ: Νέα υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας σε όλα τα αυτοκίνητα
Νέοι κανόνες της ΕΕ θα καθιστούν υποχρεωτικό προηγμένο εξοπλισμό ασφαλείας σε όλα τα νέα οχήματα που πωλούνται στην Ευρώπη. Θα ισχύσουν πιθανόν από τον Μάιο του 2022.
ΕΕ: Νέα υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας σε όλα τα αυτοκίνητα
ΕΕ: Νέοι κανόνες από σήμερα για καθαρότερα και ασφαλέστερα αυτοκίνητα
ΕΕ: Νέοι κανόνες από σήμερα για καθαρότερα και ασφαλέστερα αυτοκίνητα
Η Επιτροπή θα έχει εφεξής τη δυνατότητα να διενεργεί ελέγχους σε αυτοκίνητα, να ενεργοποιεί ανακλήσεις πανευρωπαϊκού επιπέδου και να επιβάλει πρόστιμα έως 30.000 ανά αυτοκίνητο όταν παραβιάζεται η νομοθεσία.
ΕΕ: Νέοι κανόνες από σήμερα για καθαρότερα και ασφαλέστερα αυτοκίνητα
Αυτοκίνητα: Η διαφορά των μαλακών ελαστικών με τα σκληρά
Αυτοκίνητα: Η διαφορά των μαλακών ελαστικών με τα σκληρά
Ανάλογα με τις απαιτήσεις του οχήματος τα ελαστικά μπορεί να αποτελούνται από διαφορετικά σχέδια πέλματος και μίγματα από καουτσούκ, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν τα αποτελέσματα πρόσφυσης και αντοχής.
Αυτοκίνητα: Η διαφορά των μαλακών ελαστικών με τα σκληρά
5.000 αιτήσεις για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων σε 15 ημέρες
5.000 αιτήσεις για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων σε 15 ημέρες
Με εντατικούς ρυθμούς η αξιολόγηση των αιτήσεων. Ξεκινούν άμεσα οι πρώτες καταβολές στους δικαιούχους. Απορροφήθηκε το 10% των διαθέσιμων πόρων για φέτος (4,5 εκατ. ευρώ).
5.000 αιτήσεις για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων σε 15 ημέρες