fbpxΠρωταθλητές οι Ελληνες οδηγοί στην οικονομία οδήγησης υβριδικών αυτοκινήτων | Economistas.gr
Skip to main content

Πρωταθλητές οι Ελληνες οδηγοί στην οικονομία οδήγησης υβριδικών αυτοκινήτων

Πρωταθλητές οι Ελληνες οδηγοί στην οικονομία οδήγησης υβριδικών αυτοκινήτων
Φώτο: Shutterstock

Περίπου τα μισά χιλιόμετρα που διανύει ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της χρήσης του γίνονται έχοντας ως κύρια πηγή ενέργειας την ηλεκτρική, παρά το γεγονός ότι η αυτονομία των υβριδικών βρίσκεται στα 50-70 χιλιόμετρα. Αυτό συμβαίνει γιατί ο μέσος όρος των χιλιομέτρων που διανύει ένας Ευρωπαίος οδηγός είναι περίπου 60-70 χιλιόμετρα με τα 35 χιλιόμετρα εξ αυτών γίνονται αποκλειστικά στο κέντρο των πόλων.

Αυτά είναι τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε σε παγκόσμια κλίμακα η Volvo και διαπίστωσε ότι το 41,4% των χιλιομέτρων που διανύει ένα δικό της plug-in αυτοκίνητο γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Ωστόσο, δεν αποκλείεται κάτω από ιδανικές συνθήκες πέδησης και φρεναρίσματος η απόσταση και το ποσοστό να μεγαλώσουν, καθώς τα υβριδικά αυτοκίνητα επαναφορτίζουν τις μπαταρίες τους κάθε φορά που ο οδηγός πατάει φρένο. Η έρευνα έγινε πάνω σε αυτοκίνητα της Volvo, που, όμως, έχοντας ως δεδομένο τα συγκεκριμένα ποσοστά, οι αποκλείσεις υβριδικών αυτοκινήτων άλλων εταιρειών δεν έχουν τεράστιες διαφορές.

Πρωταθλήτρια η Ελλάδα στην οικονομία οδήγησης

Η Ελλάδα, μάλιστα, αναδεικνύεται από τις πρωταθλήτριες της οικονομίας οδήγησης, καθώς το ποσοστό για κίνηση με καθαρά ηλεκτρική ενέργεια από το 41,4% ξεπερνάει το 50%, με αποτέλεσμα η χώρα μας να φιγουράρει πρώτη μαζί με τις Σκανδιναβικές Χώρες.

Το συμπέρασμα από αυτήν την εξέλιξη είναι ότι ο Έλληνας τα τελευταία χρόνια αποκτάει οδηγική συνείδηση, συμβάλλοντας αποφασιστικά στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Πλέον, οδηγεί συνειδητά και συνετά και περνάει σε ένα άλλο επίπεδο, όπως και το όχημά του. Η σουηδική εταιρεία, για να επιβραβεύσει αυτήν την προσπάθεια των Ελλήνων οδηγών, προτίθεται να επιδοτήσει και να αποζημιώσει τους κατόχους plug-in υβριδικών αυτοκινήτων για την ηλεκτρικά ενέργεια που ξόδεψαν σε διάστημα ενός έτους. Αυτό σημαίνει ότι όση ηλεκτρική ενέργεια αγόρασε το όχημα από τους παρόχους ενέργειας σε διάστημα ενός έτους, θα τους καταθέσει το τίμημα σε τραπεζικό λογαριασμό με την τιμή κιλοβαρότας που αγοράζουν από επίσημους παρόχους. Έτσι, για παράδειγμα, εάν ένα αυτοκίνητο σε διάστημα ενός έτους ξοδέψει 10.000 Kw, ο οδηγός θα πάρει πίσω το αντίστοιχο ποσό. Μία κίνηση, που θα πρέπει να βρει μιμητές και από άλλες εταιρείες, καθώς αυτό αποτελεί ισχυρό κίνητρο αγοράς υβριδικού αυτοκινήτου, ενώ συμβάλλει αποφασιστικά στην απόκτηση οικολογικής συνείδησης.

Προ των πυλών η ηλεκτροκίνηση

Όλα δείχνουν ότι η αυτοκίνηση με τα στενά όρια που την ξέραμε μέχρι σήμερα αλλάζει. Νέοι κανόνες μπαίνουν στο τραπέζι, καθώς η ηλεκτροκίνηση είναι προ των πυλών.

Αυτό θα αλλάξει και τους κανόνες παραγωγής αυτοκινήτων, καθώς ένα μέσο αυτοκίνητο από το 100% των συνολικών ρύπων που εκπέμπει στο περιβάλλον, το 59% εκπέμπεται λόγω της λειτουργίας του, το 5% προέρχεται από τις διοικητικές υπηρεσίες και το 36% προέρχεται από τα παραγόμενα ανταλλακτικά, σέρβις και συναφή στοιχεία για τη σωστή λειτουργία του.

Τέλος, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε την τάση πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών, κυρίως πολυτελών εταιρειών, για την ύπαρξη μίας υβριδικής έκδοσης για κάθε μοντέλο. Στοιχείο σημαντικό που θα συμβάλει στη μετάβαση στην νέα εποχή που αρχίζει να ανατέλλει. Αυτή της ηλεκτροκίνησης, που αποτελεί μεγάλη πρόκληση για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτοκίνητα: Οι διαφορές σε ηλεκτρικά, υβριδικά, plug in
Αυτοκίνητα: Οι διαφορές σε ηλεκτρικά, υβριδικά, plug in
Υπάρχουν τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, τα plug-in υβριδικά οχήματα και τα ήπια υβριδικά (mildhybrid) συστήματα, όπου ένας ηλεκτρικός κινητήρας με σχετικά μικρή μπαταρία συμπληρώνει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αυτοκίνητα: Οι διαφορές σε ηλεκτρικά, υβριδικά, plug in
Αν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν σήμερα ήταν ηλεκτρικά δεν θα έφθανε όλη η ηλεκτρική ενέργεια των δικτύων
Αν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν σήμερα ήταν ηλεκτρικά δεν θα έφθανε όλη η ηλεκτρική ενέργεια των δικτύων
Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης όπως δείχνει η τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας μπαίνουν σε μια νέα φάση, όπου σταδιακά μειώνονται μέχρι τελικά να εξαλειφθούν, με την ηλεκτροκίνηση να κερδίσει κάθε μήνα όλο και μεγαλύτερο ποσοστό διείσδυσης σε όλες τις κοινωνίες.
Αν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν σήμερα ήταν ηλεκτρικά δεν θα έφθανε όλη η ηλεκτρική ενέργεια των δικτύων
Νέες τεχνικές ανακύκλωσης των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων
Νέες τεχνικές ανακύκλωσης των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων
Οι τρέχουσες μέθοδοι ανακύκλωσης βασίζονται στον τεμαχισμό των μπαταριών σε πολύ μικρά κομμάτια, γνωστά ως μαύρη μάζα, τα οποία στη συνέχεια μεταποιούνται σε μέταλλα, όπως κοβάλτιο και νικέλιο.
Νέες τεχνικές ανακύκλωσης των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων
Τα αυτοκίνητα κυψελών υδρογόνου και η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσουν τον μέλλον της αυτοκίνησης
Τα αυτοκίνητα κυψελών υδρογόνου και η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσουν τον μέλλον της αυτοκίνησης
Τα αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου υδρογόνου διαφέρουν ριζικά από τα βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα, υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τα αυτοκίνητα κυψελών υδρογόνου και η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσουν τον μέλλον της αυτοκίνησης
Οι μεγάλες επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ηλεκτροκίνηση
Οι μεγάλες επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ηλεκτροκίνηση
Οι κατασκευάστριες εταιρείες επενδύουν μεγάλα ποσά για να μπορέσουν να βγάλουν στην παραγωγή ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων
Οι μεγάλες επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ηλεκτροκίνηση
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν τα 6,6 εκατομμύρια το 2021
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν τα 6,6 εκατομμύρια το 2021
Στον κόσμο της καθαρής ενέργειας, λίγοι τομείς είναι τόσο δυναμικοί όσο η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δέκα χρόνια νωρίτερα, δηλαδή το 2012, είχαν πουληθεί περίπου 130.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν τα 6,6 εκατομμύρια το 2021