fbpxΚαραμανλής (υπ. Μεταφορών): Ακριβή η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων | Economistas.gr
Skip to main content

Καραμανλής (υπ. Μεταφορών): Ακριβή η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Καραμανλής (υπ. Μεταφορών): Ακριβή η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Φωτογραφία: SOOC/Nikos Libertas

Η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης και τα κίνητρα για ανανέωση του στόλου των «γερασμένων» αυτοκινήτων είναι στους βασικούς στόχους του υπουργείου Μεταφορών. 

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, μιλώντας σε εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ, υποστήριξε σχετικά ότι «ο στόχος είναι να φτάσουμε σιγά - σιγά και να αυξήσουμε την ηλεκτροκίνηση», αναγνωρίζοντας, ωστόσο, ότι απαιτείται ένα μεταβατικό στάδιο καθώς σήμερα «η αγορά αυτών των αυτοκινήτων είναι πάρα πολύ ακριβή και απαγορευτική για την πλειοψηφία των συμπολιτών μας».

Ο υπουργός σημείωσε ότι η κυβέρνηση θα ευνοήσει και θα ενθαρρύνει ώστε να μπορεί ο Ελληνας πολίτης να αγοράζει και αυτοκίνητο μέχρι πενταετίας και χωρίς τους πολύ υψηλούς δασμούς που έχουμε με τους εκτελωνισμούς.

Καραμανλής: Εξωφρενικοί δασμοί στην εισαγωγή αυτοκινήτων 

Ο κ. Καραμανλής είπε στη συνέχεια ότι «είμαστε από τις ελάχιστες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ενωση που έχουμε εξωφρενικούς δασμούς, δηλαδή φορολογία- επιβάρυνση στην εισαγωγή αυτοκινήτων».

Ακολούθως διευκρίνισε ότι αναφέρεται σε αγορά κανονικού αυτοκινήτου και όχι για τα « “σαπάκια” εικοσαετίας που βλέπουμε στην αγορά, τα οποία δημιουργούν τεράστια προβλήματα και στα ΚΤΕΟ και έχουμε τεράστια ζητήματα. Αρα μιλάμε για αυτοκίνητα με πολύ χαμηλούς ρύπους, αυτοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον για τα οποία εξετάζουμε τρόπους έτσι ώστε να δώσουμε τη δυνατότητα να μειωθούν οι δασμοί» προσέθεσε.

Ο κ. Κώστας Καραμανλής, επίσης ξεκαθάρισε ότι στα κίνητρα δεν θα είναι η απόσυρση, αλλά κάτι άλλο. «Θα πρέπει να εξετάσουμε να δώσουμε κάποια κίνητρα αν μπορούμε - αυτό βέβαια πρέπει να γίνει σε απόλυτη συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών και σε απόλυτη συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση- να δώσουμε όπως παλιά κάποιου είδους κίνητρα για την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων», συμπλήρωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και καταλήγοντας τόνισε: 

«Ο πλέον αρμόδιος είναι το ΓΛΚ και το Υπουργείο Οικονομικών, διότι για να δώσουμε μια ώθηση για να ανανεώσουμε και τον στόλο των Ι.Χ. αυτοκινήτων και τον στόλο των λεωφορείων, πρέπει να δούμε πόσο θα μας κοστίσει αυτό».
 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

5.000 αιτήσεις για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων σε 15 ημέρες
5.000 αιτήσεις για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων σε 15 ημέρες
Με εντατικούς ρυθμούς η αξιολόγηση των αιτήσεων. Ξεκινούν άμεσα οι πρώτες καταβολές στους δικαιούχους. Απορροφήθηκε το 10% των διαθέσιμων πόρων για φέτος (4,5 εκατ. ευρώ).
5.000 αιτήσεις για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων σε 15 ημέρες
Έρευνα: Πιο οικονομική η χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα
Έρευνα: Πιο οικονομική η χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας της LeasePlan, το κόστος χρήσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν είναι ακόμα ανταγωνιστικό σε σχέση με το κόστος χρήσης αυτοκινήτου με μηχανή εσωτερικής καύσης (ICE).
Έρευνα: Πιο οικονομική η χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ξεκινά το σχέδιο για φορτιστές και θέσεις στάθμευσης
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ξεκινά το σχέδιο για φορτιστές και θέσεις στάθμευσης
Ενα ακόμα βήμα προς την ηλεκτροκίνηση και την καθιέρωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και άλλων οχημάτων κάνει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ).
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ξεκινά το σχέδιο για φορτιστές και θέσεις στάθμευσης
Αυτοκίνητο: Μεγάλη αύξηση στην πώληση ηλεκτροκίνητων
Αυτοκίνητο: Μεγάλη αύξηση στην πώληση ηλεκτροκίνητων
Με πτώση 2,3% έκλεισαν οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Δεκέμβριο. Ταξινομήθηκαν συνολικά 6.443 οχήματα, έναντι 6.597 τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Αυτοκίνητο: Μεγάλη αύξηση στην πώληση ηλεκτροκίνητων