fbpxΕρευνα: Σε λογαριασμούς, ενοίκια και φόρους «χάνεται» το 80% των εισοδημάτων | Economistas.gr
Skip to main content

Ερευνα: Σε λογαριασμούς, ενοίκια και φόρους «χάνεται» το 80% των εισοδημάτων

 Ερευνα: Σε λογαριασμούς, ενοίκια και φόρους «χάνεται» το 80% των εισοδημάτων
Προβληματίζει η έρευνα του ΣΕΛΠΕ για τα εισοδήματα των πολιτών / Φωτογραφία: SOOC

Στο ανησυχητικό συμπέρασμα ότι το εισόδημα των περισσότερων νοικοκυριών εξανεμίζεται σε λογαριασμούς, αγορές προϊόντων και φόρους καταλήγει έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ). 

Σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΛΠΕ, τρία στα τέσσερα νοικοκυριά ξοδεύουν πάνω από το 80% του μηνιαίου εισοδήματός τους. Οι δαπάνες που «εξαφανίζουν» τα εισοδήματα είναι, μεταξύ άλλων, οι λογαριασμοί (25%), οι αγορές προϊόντων (25%), οι φόροι (19%) και τα ενοίκια (14%). 

selpe-eisodima-1.jpg
Πηγή: ΣΕΛΠΕ

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 10% των νοικοκυριών ξοδεύει μηνιαίως πάνω από το 100% του εισοδήματός του. Αυτό σημαίνει πρακτικά «ότι δανείζεται με κάποιον τρόπο για να καλύψει τις ανάγκες του» επισημαίνει ο ΣΕΛΠΕ. 

Ελάχιστοι αγοράζουν παιχνίδια και δώρα

Σε ό,τι αφορά τις αγορές στις οποίες «επενδύουν» τα εισοδήματά τους οι πολίτες προκύπτει ότι το συντριπτικό ποσοστό (41%) αφορά σε τρόφιμα και ποτά. Τα έπιπλα και τα παιχνίδια – είδη δώρων βρίσκονται στον «πάτο» της σχετικής λίστας, με ποσοστό μόλις 3%. 

Ο αναλυτικός πίνακας με την εκτίμηση μηνιαίας κατανομής λιανικός αγορών σε σημαντικές κατηγορίες προϊόντων -  υπηρεσιών: 

εισόδημα νοικοκυριά
Πηγή: ΣΕΛΠΕ

Με πενιχρά εισοδήματα «κυνηγούν» τις προσφορές

Στην έρευνα του ΣΕΛΠΕ για τα εισοδήματα αποτυπώνεται, επιπλέον, ότι πάνω από έξι στους δέκα καταναλωτές (63%) «κυνηγούν» τις προσφορές και τις εκπτώσεις, για να προβούν σε αγορές. Λόγω των μειωμένων εισοδημάτων, οι καταναλωτές, σύμφωνα με τον ΣΕΛΠΕ, προβαίνουν σε ενδελεχή έρευνα αγοράς προτού γεμίσουν τα καλάθια τους, μέσα από το διαδίκτυο. 

Πηγή: ΣΕΛΠΕ
Πηγή: ΣΕΛΠΕ

Οι καταναλωτές που συμμετείχαν στη σχετική έρευνα φαίνεται να ζητούν σε ποσοστό 64% να διαρκούν περισσότερο μέσα στο έτος οι περίοδοι των εκπτώσεων. «Χαρακτηριστική είναι και η προσεχής περίοδος του “Black Friday” η οποία τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται σε μία επιπλέον εκπτωτική περίοδο» τονίζει ο ΣΕΛΠΕ. 


Να σημειωθεί ότι πέρα από την έρευνα αγοράς για τις τιμές, οι καταναλωτές δίνουν μεγάλη σημασία στη βαθμολογία ενός καταστήματος στα social media (38%) και στην επικοινωνία με ψηφιακά μέσα (36%). 

Πηγή: ΣΕΛΠΕ
Πηγή: ΣΕΛΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βουτιά στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το β' τρίμηνο
Βουτιά στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το β' τρίμηνο
Μείωση κατά 3,87 δισ. ευρώ (από 32,83 δισ. ευρώ σε 28,96 δισ. ευρώ) ή κατά 11,8% σημείωσε το διαθέσιμο εισόδημα του τομέα των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά το β' τρίμηνο.
Βουτιά στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το β' τρίμηνο
ΣΕΛΠΕ: Πώς διαμορφώθηκαν οι καταναλωτικές τάσεις το β' τρίμηνο
ΣΕΛΠΕ: Πώς διαμορφώθηκαν οι καταναλωτικές τάσεις το β' τρίμηνο
Tο καταναλωτικό κλίμα παραμένει αρνητικό το τελευταίο εξάμηνο και με χαμηλές προσδοκίες για το επόμενο 6μηνο, σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΛΠΕ.
ΣΕΛΠΕ: Πώς διαμορφώθηκαν οι καταναλωτικές τάσεις το β' τρίμηνο
Αυξήθηκε το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών στο β’ τρίμηνο
Αυξήθηκε το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών στο β’ τρίμηνο
Αύξηση κατά 2,15 δισ. ευρώ ή 7% σημείωσε το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά το β' τρίμηνο εφέτος σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Αυξήθηκε το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών στο β’ τρίμηνο