Για το Φθινόπωρο πάει το σταδιακό «ξεμπλοκάρισμα» δεσμευμένων λογαριασμών

Φωτογραφία: Shutterstock

Η Απόφαση υπάρχει- αν και υπάρχουν πολλές ενστάσεις κι επιφυλάξεις για το κατά πόσο μπορεί να εφαρμοστεί ως έχει- αλλά τα τεχνικής φύσεως θέματα που είχαν ανακύψει εξαρχής, καθιστούν επιβεβλημένη και αναπόφευκτη τη νέα αναβολή της αποδέσμευσης τραπεζικών λογαριασμών για χρέη προς το Δημόσιο.

Ήταν μόλις λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές του 2019, όταν το υπουργείο Οικονομικών εξέδωσε Απόφαση για την εφαρμογή διάταξης, με την οποία θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να αυξάνεται μήνα- μήνα το ακατάσχετο λογαριασμού, για όσους έχουν δεσμευμένους λογαριασμούς, εφόσον τηρούν τις ρυθμίσεις τους. Αφήνοντας στην άκρη τα όσα είχαν ακουστεί τότε περί διατάξεων γραμμένων στο πόδι και χωρίς την κατάλληλη τεχνική προετοιμασία, η ουσία είναι ότι αν και η τότε Απόφαση προέβλεπε έναρξη εφαρμογής την 1η Οκτωβρίου του 2019, πάμε από αναβολή σε αναβολή.

Σύμφωνα με την Αναθεώρηση του Επιχειρησιακού Σχεδίου της ΑΑΔΕ, η υλοποίηση της διαδικασίας σταδιακής αποδέσμευσης κατασχεμένων τραπεζικών λογαριασμών, η οποία ήταν προγραμματισμένη- εξ αναβολής- για το Δεκέμβριο του 2023, μετατίθεται κατά ένα 9μηνο, δηλαδή για το Σεπτέμβριο του 2024.

Αναμφίβολα το πράγμα περιπλέκεται με τις νέες υποχρεώσεις, που απορρέουν για τους επαγγελματίες από τον τελευταίο φορολογικό νόμο και τις προβλέψεις για έναν και μόνο επαγγελματικό λογαριασμό, μέσω του οποίου θα πρέπει να περνάνε υποχρεωτικά όλες οι εισπράξεις και οι πληρωμές. Πληροφορίες αναφέρουν, μάλιστα, ότι δεν αποκλείεται “ξήλωμα” της επίμαχης διάταξης και θεσμοθέτηση νέας διαδικασίας αποδέσμευσης κατασχεμένων τραπεζικών λογαριασμών, αφού το πλαίσιο του 2019 θεωρείται προβληματικό.

Η διάταξη ως έχει προβλέπει ότι το ποσό του σταδιακού «ξεμπλοκαρίσματος» υπολογίζεται πολλαπλασιάζοντας το ποσό της δόσης επί ένα συντελεστή, ο οποίος κυμαίνεται από 3 έως 4,5. Οι συντελεστές αυτοί διαφοροποιούνται ανάλογα με το είδος της ρύθμισης (12, 24, 100-120) και μόνο εξ αυτού του λόγου θα πρέπει να αναθεωρηθούν προκειμένου να ληφθούν υπόψιν τα δεδομένα από το 2020 και μετά, καθώς θεσμοθετήθηκαν νέες ρυθμίσεις για την πανδημία, για την ενεργειακή κρίση, αναβίωσαν παλαιότερες ρυθμίσεις κλπ.

Η Αναθεώρηση του Σχεδιασμού της ΑΑΔΕ καταλαμβάνει κι άλλα «ευαίσθητα» πεδία:

Επέκταση του εύρους των ηλεκτρονικών κατασχέσεων και περαιτέρω αυτοματοποίησή τους (περιλαμβανομένης της ηλεκτρονικής άρσης και του περιορισμού κατασχέσεων): πάει για τον Ιούνιο αντί για το Μάρτιο

Αυτοματοποίηση της έκδοσης πράξεων επιβολής προστίμου κατά την υποβολή δηλώσεων: πάει για τον Ιούνιο αντί για το Δεκέμβριο του 2023

Υλοποίηση των απαιτήσεων που προκύπτουν από το νομοθετικό πλαίσιο του ν. 4738/2020 (Α’ 207) «Ρύθμιση οφειλών και παροχή δεύτερης ευκαιρίας και άλλες διατάξεις», αναφορικά με τον “Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμισης Οφειλών”: πάει για τον Ιούλιο αντί του περασμένου Ιουνίου

Εγκατάσταση συστήματος εισροών - εκροών στα Πλωτά Εφοδιαστικά Μεταφορικά μέσα ναυτιλιακού καυσίμου: πάει για τον Ιούνιο αντί για το Δεκέμβριο του 2023

Υλοποίηση μηχανισμού παρακολούθησης εφοδιαστικής αλυσίδας καπνικών προϊόντων: πάει για το Μάρτιο αντί για το Νοέμβριο του 2023

Αναβάθμιση της εφαρμογής του Τελωνειακού Risk Analysis: πάει για τον Ιούνιο αντί για το Δεκέμβριο του 2023

Αναβάθμιση Πληροφοριακού Συστήματος - Κέντρου Λήψης Σημάτων του Κέντρου Επιχειρησιακού Θαλάμου για την Παρακολούθηση α) της Διακίνησης Καυσίμων στα Βυτιοφόρα Φορτηγά Ιδιωτικής ή Δημόσιας Χρήσης, β) των καυσίμων που διακινούνται με πλοία (σλέπια): πάνε για το Σεπτέμβριο και Απρίλιο αντιστοίχως αντί του περασμένου Ιουλίου και Οκτωβρίου

Αυτόματη απόδοση ταυτότητας ηλεκτρονικής πληρωμής που αφορούν τελωνειακός υποχρεώσεις: πάει για τον Ιούνιο αντί του περασμένου Σεπτεμβρίου

ΣΧΕΤΙΚΑ