Προϋπολογισμός 2027: Οι αυξήσεις σε μισθούς Δημόσιου και ιδιωτικού τομέα

NEWSROOM
Αυξήσεις στους μισθούς για το 2027 προβλέπει το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού που υπεβλήθη χθες (05/10) στη Βουλή
Αυξήσεις στους μισθούς για το 2027 προβλέπει το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού που υπεβλήθη χθες (05/10) στη Βουλή / φωτό: unsplash

Ο προϋπολογισμός του 2027 κατατέθηκε χθες (5/10) στη Βουλή ως προσχέδιο. Οι αυξήσεις στους μισθούς του 2027 έρχονται από τέσσερα μέτρα:

  • την αύξηση του κατώτατου μισθού,
  • τις τριετίες στον ιδιωτικό τομέα,
  • μείωση εισφορών των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα 
  • μια μικρή οριζόντια αύξηση και ένα νέο επίδομα στο Δημόσιο,

Αύξηση κατώτατου μισθού

Ο κατώτατος μισθός βρίσκεται τώρα στα 920 ευρώ από 1η Απριλίου της φετινής χρονιάς. Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2027, προβλέπεται αύξηση που θα λάβει χώρα τον Απρίλιο της επόμενης χρονιάς, με τους πιθανούς δείκτες να κυμαίνονται στα 40 ή 50 ευρώ και να διαμορφώνουν τον κατώτατο μισθό στα 960 ευρώ ή στα 970 ευρώ. Στόχος, φυσικά,  είναι ο κατώτατος μισθός να φτάσει στα 1.000 ευρώ, κάτι που προβλέπεται να γίνει τον Ιανουάριο του 2028.

Τι ισχύει για τις τριετίες στον ιδιωτικό τομέα

Ολοκληρώνεται η πρώτη τριετία μετά το «ξεπάγωμα» του 2024. Με βάση τη ρύθμιση:

  • όποιος αμείβεται με τον κατώτατο και προσλήφθηκε έως 1/1/2024 παίρνει +10%, δηλαδή από 920 σε 1.012 ευρώ,
  • το μέτρο αφορά περίπου 500.000 εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα,
  • όταν αυξηθεί ο κατώτατος τον Απρίλιο, η τριετία υπολογίζεται πάνω στο νέο ποσό.

Μείωση εισφορών

Από 1η Απριλίου 2027 μειώνονται κατά 0,5 ποσοστιαία μονάδα οι ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα (κρατήσεις υπέρ ΔΥΠΑ), με το δημοσιονομικό κόστος, το οποίο καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, να ανέρχεται σε 163 εκατ. ευρώ το 2027 και σε 218 εκατ. ευρώ το 2028.

Οι συνολικές εισφορές πέφτουν στο 34,66%, από τις οποίες 12,87% πληρώνει ο εργαζόμενος και 21,79% ο εργοδότης, ανεβάζοντας, έστω και ελάχιστα, τον καθαρό μισθό.

Τι αλλάζει στους μισθούς του Δημοσίου

Οι βασικοί μισθοί στο Δημόσιο προβλέπεται να αυξηθούν οριζόντια τον Απρίλιο του 2027 και τον Ιανουάριο του 2028, ακολουθώντας τις αντίστοιχες αυξήσεις του κατώτατου μισθού. Πρόκειται δηλαδή για 22–31 ευρώ τον μήνα, ανάλογα με κατηγορία και κλιμάκιο, λόγω κρατήσεων και φόρου.

Επιπλέον, από το Δεκέμβριο του 2027 θα δίνεται νέο επίδομα Χριστουγέννων σε περίπου 720.000 δημόσιους υπαλλήλους και λειτουργούς, το οποίο θα ανέρχεται στα 500 ευρώ μεικτά. Αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο θα λάβουν καθαρό ποσό, που αντιστοιχεί σε περίπου 257–389 ευρώ,  ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας, την ηλικία, το εισόδημα και τον αριθμό των προστατευόμενων τέκνων

ΣΧΕΤΙΚΑ