Στα ασύλληπτα επίπεδα των 7.322 δολαρίων εκτινάχθηκε το κόστος της μεταφοράς ενός κοντέινερ από το λιμάνι της Σαγκάης στο λιμάνι του Ρότερνταμ, ενώ για να φτάσει στο λιμάνι της Γένοβας πάει λίγο πιο… φτηνά: μόλις 7.102 δολάρια! Κι όμως. Ενώ το πρόβλημα της μετ’ εμποδίων μεταφοράς εμπορευμάτων από τα λιμάνια της Άπω Ανατολής «σέρνεται» από τον περασμένο Νοέμβριο, όταν η «φωτιά» από τη Λωρίδα της Γάζας «πέρασε» στην Ερυθρά Θάλασσα, μόλις τώρα οι τεχνοκράτες στις Βρυξέλλες άρχισαν να συνειδητοποιούν τους κινδύνους που εγκυμονεί η παρατεταμένη διαταραχή στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Αποθήκες logistics και 4PL, μεταφορικές εταιρείες, εμπορευματικοί λιμένες, αεροπορικές εταιρείες cargo, εκτελωνιστικές και ναυτιλιακές, συνθέτουν το παζλ των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις υπηρεσίες της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία, ο κλάδος συμμετέχει κατά 10% περίπου στο ελληνικό ΑΕΠ, με την ακαθάριστη προστιθέμενη αξία του να αγγίζει τα 11 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με συγκεντρωτικά στοιχεία της εταιρείας συμβούλων Nepa Economic Consulting.
Η Applied Materials Inc, μία αμερικανική εταιρία προμήθειας εξοπλισμού, υπηρεσιών και λογισμικού για την παραγωγή μικροκυκλωμάτων (τσιπ), αναμένει ότι τα έσοδα και τα κέρδη της θα είναι μικρότερα των προσδοκιών για το τρίτο τρίμηνο.
Τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα θα έπρεπε να εξομαλύνονται αυτή τη στιγμή, όμως η αλήθεια είναι ότι οι ειδικοί εκτιμούν ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, επιδεινώνονται.
Τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα θα έπρεπε να εξομαλύνονται αυτή τη στιγμή, όμως η αλήθεια είναι ότι οι ειδικοί εκτιμούν ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, επιδεινώνονται.